در مورد حفاظ دیوار چه می دانیم؟

از گذشتگان بسیار دور انسان‌ها همواره با خطرات و مشکلاتی از قبیل حمله حیوانات وحشی و یا قبایل دیگر و یا مردم سرزمین‌های دیگر که برای غارت و کشورگشای و …روبه‌رو بوده‌اند.

برای محافظت از خود در دوره‌های گوناگون از راه و روش‌های گوناگونی استفاده کرده‌اند از قبیل زندگی در غارها، ایجاد تله در جنگ‌ها، یک جا نشینی، ساخت برج و بارو، ایجاد دیوارهای عظیم کندن خندق، کشیدن حصار و … انسان ها در تمام دوره های زندگی نیاز به محافظت از خود را احساس کرده اند.
تا به امروز که هنوز متجاوزان به حریم دیگر انسان ها پابر جا هستند. مردم این روزگار با کشیدن حصار و دیوار به دور ساختمان ها و باغ ها و محوطه، حفاظ دیوار سعی بر ایجاد حریم فانونی خود می باشند.

امنیت حفاظ روی دیوار

امروزه با وجود تکنولوژی های جدید مانند دوربین های مداربسته و حسگرهای حرکتی و چندین و چند راه دیگر می توان از حریم خود محافظت کرد.

ولی با همه این تکنولوژی ها که در صورت نبودن و یا قطع برق هیچ معنایی ندارند و نمی توان در برابر افرادی که بر اساس شواهد بر زن و مرد رحمی ندارند و مانند غارت گران گذشته دست به هر کاری می زنند. این افراد به صورت پنهانی وارد خانه می شوند و در صورت خالی بودن خانه آن را به غارت می برند.

این افراد مسلح هستند و در شواهدی که مشاهده شده در صورت رویت افراد در منزل و یا نگهبانی ویلا یا باغ ها دست به کارهای وحشیانه ای می زنند و افراد را مورد حمله قرار داده و زخمی می کنند که متاسفانه هنوز هم شاهد این گونه رفتار در دورانی هستیم که قرن بیست و یکم نام دارد و دوره مدرن مدرن انسان ها به شمار می رود ما وظیفه خود می دانیم که خانه و باغ و ویلا و حتی شرکت ها را ایمن سازی و غیر قابل نفوذ کنیم تا در برابر متجاوزان در امان باشیم.

برای جلوگیری از نفوذ متجاوزان کشیدن دیوار، کار گذاشتن دوربین و حسگرهای حرکتی و آژیر دزدگیر و … کافی نمی باشد.

شرکت تک حفاظ در بسیاری از فعالیت هایی که در شهر تهران انجام داده و به گفته خود مردم به تمام تجهیزات ایمنی مجهز بوده اند.
اما به دلایلی مانند از کار افتادن سیستم قطعی برق و حتی از کار انداختن آن توسط سارقین ناکار آمد بوده اند و مردم و کارفرمایان اقدام به نصب سیستم های امنیتی کرده اند که عبور از آن را غیر ممکن سازند.

شرکت تک حفاظ در این راستا اقدام به تولید حفاظ هایی موسوم به حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای، نیزاری،حفاظ لاله ای، حفاظ لیلیوم و … کرده است که عبور سارقین را غیر ممکن می سازد.

نسل جدید حفاظ دیوار در حال رشد می باشد و شرکت های بسیاری در حال تولید حفاظ در مدل های متفاوت و نام های متفاوت می باشند که محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند؛ اما چقدر در مورد حفاظ اطلاعات داریم و چگونه حفاظی را باید انتخاب کنیم.

در انتخاب حفاظ مناسب چندین فاکتور وجود دارد که تعدادی از آن ها به سلیقه مشتری بستگی دارد مانند رنگ حفاظ، ارتفاع حفاظ و یا اینکه مدل حفاظ به چه شکل باشد.

یکی از مزیت های این نسل حفاظ روی دیوار تنوع آن می باشد که به مشتری این قدرت را می دهد که بتواند حفاظ دلخواه خود را انتخاب کند؛ اما در این بین فاکتورهای مشترکی در بین همه مدل های حفاظ با هر برندی وجود دارد که مشتری نمی بیند و نمی تواند بدون داشتن اطلاعات از کیفیت حفاظی که می خرد آگاه باشد. به چندین مورد از این اطلاعات می پردازیم.

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب نرده روی دیوار بحث امنیت می باشد. باید توجه داشته باشیم حفاظی را انتخاب کنیم که در مرحله اول دارای ارتفاع کافی (حداقل 75 سانتی متر) باشد و عرض آن (حداقل 50 سانتی متر) باشد که تمام سطح دیوار را پوشش داده و تا متجاوزان نتوانند از آن عبور کنند.

در مرحله بعد حفاظ باید دارای کارایی بالایی باشد. بازدارنده باشد و تراکم آن باید به شکلی باشد که امکان ایجاد پله شدن را از بین ببرد و متجاوز نتواند عبور کند.

کارایی حفاظ رابطه مستقیم با طراحی حفاظ را دارد که از مهمترین مباحث در خرید حفاظ می باشد. در خرید حفاظ حتما باید به طراحی آن دقت داشت که به صورت یکنواخت و ریتمیک باشد که تاثیر به سزایی در زیبایی حفاظ دارد.

از دیگر مسائلی که در طراحی حفاظ دیوار به وجود می آید نحوه نقاط اتصال شاخه ها به یکدیگر می باشد. شاخه ها باید طوری به یکدیگر متصل شوند که امکان شکستگی آن ها به پایین ترین حد ممکن برسد و میزان امنیت به بالاترین حد ممکن برسد.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در بحث زیبایی و امنیت رنگ آمیزی حفاظ می باشد. رنگ آمیزی باید به صورت یکنواخت باشد و تمام سطح حفاظ را پوشش دهد تا در اثر رطوبت و شرایط جوی مانند باد باران به حفاظ آسیب نرسد که بهترین روش رنگ آمیزی به صورت الکترواستاتیک می باشد.

بحث جوشکاری حفاظ یکی دیگر از مواردی می باشد که در هنگام خرید حفاظ باید به آن دقت فراوانی داشته باشیم. جوش ها باید به صورت دو طرفه باشد تا استحکام داشته باشند. جوش یکطرفه در مقابل جوش دوطرفه هیچ مقاومتی ندارد و در کمترین تکان امکان شکستن را دارد.

در صورت شکستن چندین شاخه امکان عبور سارقین بسیار بالا می رود و عملا حفاظ ناکارآمد می شود. با توجه کردن به چندین نکات ساده می توانیم حفاظی مناسب برای منزل، محل کار، باغ و یا ویلا و حتی کارخانه خود انتخاب کنیم و عبور سارقین را غیر ممکن سازیم. از دیگر نکاتی که در انتخاب حفاظ روی دیوار می توان پرداخت انتخاب ارتفاع حفاظ می باشد. حفاظ ها در ارتفاع های حداقل 75 و حداکثر 120 الی 150 تولید می شود.

تحقیقات در مورد نوع انتخاب ارتفاع حفاظ در بین مشتریان نشان داده است که مردم بر این باورند اگر هر چه ارتفاع حفاظ بالاتر رود امنیت نیز بالا می رود و خیلی کمتر به نمای ساختمان و زیبایی ساختمان توجه می کنند.

حفاظ مدرن که به نام های ( حفاظ لیلیوم ، حفاظ شاخ گوزنی ، حفاظ بوته ای ، حفاظ آبشاری ، حفاظ نیزاری ، حفاط خار بوته ای و …) از آن یاد می شود. باید طوری انتخاب شوند که با نمای ساختمان همخوانی و هارمونی داشته باشد. در انتخاب حفاظ باید به سه عامل تراکم و ارتفاع و عرض با یکدیگر و در کنار یکدیگر نگاه کرد و انتخاب کرد.

شما می توانید برای انتخاب بهترین و مناسب ترین حفاظ برای منازل و مکان هایی که نیاز به حفاظ دارند با شرکت تک حفاظ تماس گرفته و درخواست مشاوره و بازدید رایگان از منازل خود را داشته باشید.

شرکت تک حفاظ با تولید طیف وسیعی از انواع حفاظ در مدل های گوناگون رنگ های سفارشی و در تراکم مختلف و همراه با رنگ استاتیک و جوش مرغوب co2 دو طرفه آماده خدمت رسانی به مردم عزیز می باشد.

برچسب ها